căutare personalizată

sâmbătă, 8 ianuarie 2011

Facebook-mania produce miliarde

Peste 500 milioane de utilizatori, în aproape şapte ani de existenţă, un magnet al comunicării la nivel mondial, fondat de câţiva studenţi ai Universităţii Harvard: aceasta este platforma de socializare Facebook, o companie evaluată în prezent la 50 miliarde de dolari.

 

Facebook îşi creşte valoarea în fiecare zi

O mare de informaţii oferite de bunăvoie întregii lumi, un fel de agendă personală de larg consum: Facebook a atras 500 de milioane de utilizatori la nivel mondial, din anul 2004 până în prezent. Şi odată cu ei o serie de investitori importanţi, care au dublat valoarea pe piaţă a companiei americane, aceasta ajungând la 50 miliarde de dolari.

Conform unor informaţii publicate de cotidianul ‚New York Times‘, instituţia financiară Goldman Sachs ar fi investit 450 milioane de dolari în Facebook. Un alt investitor important este compania rusească ‚Mail.ru‘, care a adus la Facebook tot aproape jumătate de miliard de dolari americani.

Reţeaua de socializare valorează aşadar în prezent mai mult decât Yahoo, eBay sau uriaşul concern media Time Warner, potrivit unei analize Deutsche Welle. Facebook a lăsat în urmă chiar şi companii cu o tradiţie mult mai îndelungată, cum ar fi producătorul auto BMW sau instituţia financiară germană Deutsche Bank.

Mark Zuckerberg, unul dintre fondatorii Facebook şi preşedintele companiei, a fost numit ‚Omul anului‘ de către revista Time, în anul 2010. La vârsta de numai 26 de ani, averea lui Zuckerberg e estimată la 15 miliarde de dolari.

Analiştii financiari preconizează listarea Facebook la bursă, în anul 2012. Aceasta ar reprezenta cea mai mare ofertă publică din domeniul IT, după cea lansată de Google, în anul 2004.

În Germania, Facebook a stârnit o serie de controverse, legate de siguranţa datelor personale. Ministrul german al Protecţiei Consumatorilor, Ilse Aigner, a lansat la începutul anului trecut, la Berlin, două site-uri de informare şi avertizare asupra pericolelor din reţeaua virtuală.

Aigner s-a referit şi la Facebook, printre platformele de socializare care pot leza sfera privată pentru că,deşi Facebook garantează retragerea de pe comunitatea virtuală, printr-un simplu click, datele rămân în sistemul firmei americane şi după ştergerea aparentă a profilului, ele putând fi teoretic oricând transferate către persoane terţe.

SURSA: MONEY.ro

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu